zondag 15 april 2012

Sound of data

Een aantal weken geleden hadden we tijdens de les e-commerce een gastcollege van Koen Bavinck van het bedrijf Sound of data. Het is een jong, technisch bedrijf met een gretige drive en een jonge honden mentaliteit. Het bedrijf is opgedeeld in Customer Care Service en Media & Travel. Dit bedrijf is technisch faciliterend en heeft vele klanten. Zo regelen zij bijvoorbeeld de telefoonlijnen en het stemmen tellen tijdens een liveshow als The Voice of Holland. In het rijtje klanten van sound of data staan ook H&M, Transavia, Edreams, Sundio, Tui, Schiphol en Amadeus. Sound of data regelt ook de SMS dienst die klanten krijgen als ze een vliegticket of concert kaartje hebben geboekt. Deze SMS dienst houdt ze op de hoogte van de tijden en data.
Ook maakt Sound of data applicaties voor de smartphone, zo hebben zij de app voor het online reisbureau Cheaptickets gemaakt. Via zo'n applicatie kunnen reizigers hun vliegtickets via de smartphone boeken. Nog niet zo heel veel mensen doen dit, zo'n 5 á 6% boekt via de mobiele telefoon.
Er is een grote verandering van e-commerce naar het zogeheten m-commerce, via de mobiele telefoon. Steeds meer zal er gedaan worden via de smartphone. Het filmpje bij deze blog laat ook goed de groei van de mobiele telefoon zien.
Koen gaf ook nog een aantal tips voor als je een app zou maken. Er zijn meer als 500.000 apple apps dus zorg ervoor dat je applicatie te vinden is en less is more in een applicatie, zorg dat hij doet wat hij moet doen.

Ik vond het een erg leuk gastcollege, het ging over een onderwerp waar ik eigenlijk nog helemaal niets van af wist maar wat natuurlijk wel erg innovatief in de reiswereld is.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten