zondag 22 april 2012

Gastcollege Lars Boom

Lars Boom begint bijna een vaste leraar op InHolland te worden, deze week volgde ik zijn derde gastcollege. Hij begon met wat nieuws feitjes. Zo heeft facebook voor 1 miljard dollar Instagram gekocht, dit is een applicatie waarmee je een foto kan maken, er een effect aan toe kan voegen en dit weer te delen. Nu zijn de echte instagram 'fans' hier niet zo blij mee omdat zij vinden dat Facebook er te veel reclame bij gaat voegen, terwijl dit eerst niet zo was.
Ook vertelde hij dat Lady Gaga een eigen social network heeft en het schijnt dat het erg moeilijk is om daar lid van de worden, Lars heeft het voormekaar gekregen en is nu lid.
Ook liet hij een filmpje gezien genaamd Project glass: one day. Dit is gemaakt door Google en zou de toekomst moeten zijn. In het filmpje is te zien dat een persoon een bril op heeft en hiermee vanalles kan doen, hij zegt tegen zijn bril breng me naar deze straat en vervolgens wordt in zijn bril de route geprojecteerd en hij ziet dit weer in zijn bril. En er zijn nog veel meer mogelijkheden! Ontzettend grappig natuurlijk, en nu denk ik nou dat kan gewoon niet, maar wat er nu al allemaal kan met de technologie hadden we misschien 10 jaar geleden ook niet gedacht. Ik heb het filmpje erbij gevoegd dan kan je het bekijken, echt heel interessant!

Ook is net een conferentie geweest genaamd Travel 2020, hierin lieten ING en Google zien hoe de reisbranche in 2020 zijn geld verdiend. Heel interessant om hierover te brainstormen natuurlijk ookal weet je nog niet precies wat dan de mogelijkheden zijn.

Zoals ik bij deze minor al geleerd heb is webcare bij een bedrijf ontzettend belangrijk. Wanneer een klant twittert dat hij ontevreden is met de service of een product van het bedrijf dan moet hier meteen iemand van het bedrijf op reageren en ditgoed afhandelen. Webcare is niet iets wat maar 3 uurtjes per dag kan, webcare moet 24 uur per dag beschikbaar zijn, je kan klanten niet laten wachten.
Een goed voorbeeld van webcare is in een youtube filmpje van Vodafone te zien. Dit voorbeel geeft goed weer dat webcare 24/7 beschikbaar moet zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten