Facebook commerce, oftewel F-commerce zal steeds groter worden, ook Koen Bavinck had het er tijdens zijn gast college al over. Nu las ik vandaag een artikel, gepubliceerd op 12 april op Emerce, een online business, media en marketing kanaal. Dit artikel heeft de titel 'Social media geen sales kanaal voor reisbranche'. Hierin verteld de CEO van de touroperator Sundio Group, Joost Romeijn, dat het nog wel even zal duren voordat er via social media zoals Facebook reizen verkocht zullen worden. Dit spreekt dus tegen wat Koen Bavinck heeft gezegd, maar mijn mening is dat het er zeker wel van komt. Ohttp://www.emerce.nl/nieuws/social-media-geen-saleskanaal-reisbrancheok al gebruiken touroperators social media nu alleen nog maar als advertentie of webcare kanaal, in de toekomst denk ik dat het ook mogelijk zal zijn om direct via social media te boeken.
Romeijn zegt ook dat het een fabel is dat de reisbranche te afhankelijk is van affiliates, volgens hem komt slechts 15% van de omzet van Sundio van affiliates.
Ik ben dan toch benieuwd hoe snel de reisbranche beter zal gaan inspelen op social media, er zijn zoveel mogelijkheden, meer dan alleen promoten. Iets om in de gaten te houden!
http://www.emerce.nl/nieuws/social-media-geen-saleskanaal-reisbranche
Geen opmerkingen:
Een reactie posten